14 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Matematyki oraz Dzień Liczby Pi. Tego dnia uczniowie klas IV, V, VI oraz VIII podczas zajęć matematyki aktywnie angażowali się w działania promujące znajomość tej niezwykłej liczby.
Część uczniów przygotowała plakaty o liczbie Pi, na których umieścili ciekawostki, takie jak jej inna nazwa – Ludolfina, pochodząca od nazwiska Ludolpha van Ceulena, który obliczył jej wartość z dokładnością do 35 miejsc po przecinku. Na plakatach znalazły się także niezwykłe fakty, np. to, że liczba Pi jest liczbą niewymierną, co oznacza, że nie można jej przedstawić jako ułamek oraz nie da się jej wyrazić za pomocą pierwiastków i działań algebraicznych.
Podczas lekcji matematyki uczniowie klas IV–VI stworzyli matematyczną opowieść o piesku Pi – rozwiązując zadania, których poprawne wyniki układały się w kolejne cyfry rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi. Ciekawym wyzwaniem okazały się również rebusy związane z liczbą Pi – niektóre były naprawdę trudne, ale sprawiły uczniom wiele radości.
Ósmoklasiści zmierzyli się natomiast z matematycznymi escapebookami związanymi z liczbą Pi. Podczas rozwiązywania zagadek i łamigłówek przypomnieli sobie kluczowe zagadnienia przed egzaminem ósmoklasisty, łącząc naukę z dobrą zabawą.
Dzień Liczby Pi to doskonała okazja, by odkrywać fascynujący świat matematyki w niecodzienny i angażujący sposób!
Opracowała: p. E. Jurek