Zapisz w zeszycie temat lekcji:
Temat lekcji: Siatki ostrosłupów. Pole powierzchni - odwrócona lekcja.
Przeczytaj treści poniżej:
Na ostatnich lekcjach przypomnieliśmy sobie własności graniastosłupów i ostrosłupów. Potrafisz: rozróżniać i nazywać graniastosłupy i ostrosłupy, rozróżniać krawędzie, wierzchołki, ściany boczne i podstawy graniastosłupów i ostrosłupów, obliczać objętość i pole powierzchni graniastosłupa, rozróżniać ostrosłupy proste i pochyłe, rozróżniać ostrosłupy prawidłowe, wyznaczać liczbę ścian, wierzchołków i krawędzi ostrosłupa.
Podobnie jak w przypadku graniastosłupów, do wykonania modelu ostrosłupa potrzebna jest siatka. Dla każdego ostrosłupa można narysować ich wiele. Najprostszym sposobem jest dorysowanie do każdego boku podstawy odpowiedniej trójkątnej ściany.
Czego chcemy się dziś nauczyć?
- Będziemy doskonalić umiejętność nazywania graniastosłupów i ostrosłupów na podstawie ich siatki.
- Będziemy doskonalić umiejętność rozpoznawania siatki graniastosłupów i ostrosłupów.
- Będziemy doskonalić umiejętność określania wymiarów graniastosłupa i ostrosłupa na podstawie jego siatki
- Będziemy doskonalić umiejętność wskazywania na siatce sklejanych wierzchołków i krawędzie.
Uczymy się
-
Obejżyj animację, aby przypomnieć sobie jak otrzymać siatkę ostrosłupa. Wykonaj dołączone do animacji ćwiczenie.
Źródło grafiki: zrzut strony: http://scholaris.pl/
-
Zapisz w zeszycie Przykład 1. a następnie wydrukuj, wytnij i wklej do zeszytu poniższy przykład.
-
Zapisz w zeszycie Przykład 2.
Przykład 2.
Poniżej możesz sprawdzić jak wygląda przykładowe rozwiązanie.
-
Klikając poniżej pobierz "Kartę pracy 1", a następnie wycinaj po kolei ćwiczenia, wklejaj je do zeszytu i na bieżąco rozwiązuj.
KARTA PRACY 1
Spróbuj sam rozwiązać te ćwiczenia, a następnie sprawdź poprawność rozwiązania klikając poniżej. ZAPISZ WSZYSTKIE OBLICZENIA W ZESZYCIE PRZEDMIOTOWYM. Zrób zdjęcia i wyślij na pocztę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Praca samodzielna
-
Zapisz w zeszycie Zad. 1, 2, 3/186 (z podręcznika)
Rozwiąż je w zeszycie przedmiotowym. Zrób zdjęcia wykonanych zadań i prześlij mi na pocztę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do czwartku do godz. 20:00.
Podsumujmy
-
Jeżeli masz jeszcze trudności i nie rozumiesz jak powstaje siatka bryły przestrzennej kliknij na poniższą aplikację.
Źródło grafiki: zrzut strony: http://epodreczniki.pl/
Źródło:
www.gwo.pl
www.scholaris.pl
www.nowaera.pl
www.epodreczniki.pl
Opracowała: p. Justyna Piotrowska