Herb PolskiLogo szkoły

Zapisz w zeszycie temat lekcji:

Temat lekcji: Siatki ostrosłupów. Pole powierzchni - odwrócona lekcja.

Przeczytaj treści poniżej:

Na ostatnich lekcjach przypomnieliśmy sobie własności graniastosłupów i ostrosłupów. Potrafisz: rozróżniać i nazywać graniastosłupy i ostrosłupy, rozróżniać krawędzie, wierzchołki, ściany boczne i podstawy graniastosłupów i ostrosłupów, obliczać objętość i pole powierzchni graniastosłupa, rozróżniać ostrosłupy proste i pochyłe, rozróżniać ostrosłupy prawidłowe, wyznaczać liczbę ścian, wierzchołków i krawędzi ostrosłupa.

Podobnie jak w przypadku graniastosłupów, do wykonania modelu ostrosłupa potrzebna jest siatka. Dla każdego ostrosłupa można narysować ich wiele. Najprostszym sposobem jest dorysowanie do każdego boku podstawy odpowiedniej trójkątnej ściany.

LEKCJA ODWRÓCONACzego chcemy się dziś nauczyć?

  1. Będziemy doskonalić umiejętność nazywania graniastosłupów i ostrosłupów na podstawie ich siatki.
  2. Będziemy doskonalić umiejętność rozpoznawania siatki graniastosłupów i ostrosłupów.
  3. Będziemy doskonalić umiejętność określania wymiarów graniastosłupa i ostrosłupa na podstawie jego siatki
  4. Będziemy doskonalić umiejętność wskazywania na siatce sklejanych wierzchołków i krawędzie.

Uczymy się

    1. Obejżyj animację, aby przypomnieć sobie jak otrzymać siatkę ostrosłupa. Wykonaj dołączone do animacji ćwiczenie.

      LEKCJA ODWRÓCONA

      Źródło grafiki: zrzut strony: http://scholaris.pl/

    2. Zapisz w zeszycie Przykład 1. a następnie wydrukuj, wytnij i wklej do zeszytu poniższy przykład.

      1. Przykład 1
    3. Zapisz w zeszycie Przykład 2.

      Przykład 2.

      Przykład 2

      Poniżej możesz sprawdzić jak wygląda przykładowe rozwiązanie.

      Przykład 2

    4. Klikając poniżej pobierz "Kartę pracy 1", a następnie wycinaj po kolei ćwiczenia, wklejaj je do zeszytu i na bieżąco rozwiązuj.

      KARTA PRACY 1

      1. KARTA PRACY 1

      Spróbuj sam rozwiązać te ćwiczenia, a następnie sprawdź poprawność rozwiązania klikając poniżej. ZAPISZ WSZYSTKIE OBLICZENIA W ZESZYCIE PRZEDMIOTOWYM. Zrób zdjęcia i wyślij na pocztę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

      Rozwiązania zadań

Praca samodzielna

  1. Zapisz w zeszycie Zad. 1, 2, 3/186 (z podręcznika)

    Rozwiąż je w zeszycie przedmiotowym. Zrób zdjęcia wykonanych zadań i prześlij mi na pocztę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do czwartku do godz. 20:00.

Podsumujmy

  1. Jeżeli masz jeszcze trudności i nie rozumiesz jak powstaje siatka bryły przestrzennej kliknij na poniższą aplikację.

    LEKCJA ODWRÓCONA

    Źródło grafiki: zrzut strony: http://epodreczniki.pl/

Źródło:

www.gwo.pl

www.scholaris.pl

www.nowaera.pl

www.epodreczniki.pl

Opracowała: p. Justyna Piotrowska

  • PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA
  • Lepsza Szkoła
  • Program Rządowy Aktywna Tablica
  • Myślę – Rozumiem – Wiem
  • Certyfikat Społecznie Zaangażowanej Placówki
  • Rok Szkoły w Ruchu
  • Owoce w szkole
  • Mleko z klasą
  • BezpieczneWakacje.pl
  • Ratujemy i Uczymy Ratować
  • Klub Bezpiecznego Puchatka
  • Dzień Bezpiecznego Internetu
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Lepszy start w edukacyjną przyszłość
  • Mamo! Tato! Wolę Wodę!
  • Akademia Aquafresh
  • Kubusiowi Przyjaciele Natury
  • Projekt Centres PSK
  • Trzymaj formę
  • Zachowaj trzeźwy umysł
  • Odpowiedzialny Kierowca
  • Akademia Profesjonalnego Nauczyciela
  • OPOWIEŚĆ O ŻYDACH POLSKICH
  • AKTYWNA EDUKACJA
  • CERTYFIKAT Instytucji Otwartej na Innowacje
  • CERTYFIKAT BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE 2015
  • Program eTwinning
  • Program Wiarygodna Szkoła Podstawowa
  • Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
  • Podziękowanie dla Szkoły od Pani Minister Edukacji Narodowej
  • Ogólnopolski program
  • Projekt edokluturalne przedszkole