Herb PolskiLogo szkoły

„Każdy gest, nawet najdrobniejszy… zmienia świat, czyjś świat”

 

Klasa V bierze udział w V edycji Ogólnopolskiego Projektu „Empatyczna Klasa”, który ma na celu kształtowanie postaw prospołecznych oraz rozwijanie umiejętności współpracy i empatii wśród uczniów. Projekt jest realizowany przez uczniów w ramach comiesięcznych misji wyznaczanych przez organizatorów, które odbywają się podczas godziny wychowawczej. Co miesiąc uczniowie klasy V otrzymują nowe zadania, które pomagają im zrozumieć, jak ważne jest współdziałanie, szacunek dla drugiego człowieka oraz gotowość do niesienia pomocy.

 

W lutym, tematem miesiąca był „Dobry uczynek”, który nie tylko skłaniał do refleksji nad codziennymi wyborami, ale także promował takie wartości jak empatia, szacunek i odpowiedzialność. Tego dnia, 27 lutego, uczniowie wykazali się nie tylko kreatywnością, ale również dużą dozą zaangażowania i współpracy.

 

Uczniowie rozpoczęli misję tworzeniem mapy swoich dobrych uczynków. To zadanie pozwoliło im na głębsze zastanowienie się, jakie działania mogą podjąć na co dzień, by pozytywnie wpływać na innych. Na mapie pojawiły się zarówno małe gesty, jak i większe działania – od pomocy koleżance w szkole, po organizowanie akcji charytatywnych. Po stworzeniu mapy myśli uczniowie przeszli do kolejnego etapu misji – wspólnej dyskusji na temat altruizmu i różnych rodzajów dobrych uczynków. Grupy zastanawiały się m.in. nad tym, kim jest altruista oraz jakie dobre uczynki możemy robić nie tylko wobec świata, ale także w relacjach z bliskimi i dla samych siebie.

 

Misja „Dobry uczynek” to również doskonała okazja do rozwoju umiejętności współpracy i odwagi. W trakcie realizacji zadania uczniowie pracowali w grupach, co pozwoliło im nie tylko wymieniać się pomysłami, ale także rozwijać zdolności do współdziałania w zespole. Po ukończeniu map myśli każda z grup miała za zadanie zaprezentować swoje pomysły przed całą klasą. To zadanie dało im okazję do doskonalenia umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych. Mimo, że prezentacja wymagała odwagi, uczniowie świetnie poradzili sobie z wystąpieniami, wykazując się pewnością siebie oraz otwartością na dyskusję.

 

DZIELMY SIĘ DOBREM!

 

Opracowała: p. J. Sielczak

  • PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA
  • Lepsza Szkoła
  • Program Rządowy Aktywna Tablica
  • Myślę – Rozumiem – Wiem
  • Certyfikat Społecznie Zaangażowanej Placówki
  • Rok Szkoły w Ruchu
  • Owoce w szkole
  • Mleko z klasą
  • BezpieczneWakacje.pl
  • Ratujemy i Uczymy Ratować
  • Klub Bezpiecznego Puchatka
  • Dzień Bezpiecznego Internetu
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Lepszy start w edukacyjną przyszłość
  • Mamo! Tato! Wolę Wodę!
  • Akademia Aquafresh
  • Kubusiowi Przyjaciele Natury
  • Projekt Centres PSK
  • Trzymaj formę
  • Zachowaj trzeźwy umysł
  • Odpowiedzialny Kierowca
  • Akademia Profesjonalnego Nauczyciela
  • OPOWIEŚĆ O ŻYDACH POLSKICH
  • AKTYWNA EDUKACJA
  • CERTYFIKAT Instytucji Otwartej na Innowacje
  • CERTYFIKAT BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE 2015
  • Program eTwinning
  • Program Wiarygodna Szkoła Podstawowa
  • Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
  • Podziękowanie dla Szkoły od Pani Minister Edukacji Narodowej
  • Ogólnopolski program
  • Projekt edokluturalne przedszkole