Po feriach zimowych w naszym przedszkolu odbył się tydzień gier i zabaw kształtujących logiczne myślenie, spostrzegawczość – kodowanie. Kodowanie to nic innego jak ciekawe zajęcia, podczas których dzieci szukają rozwiązania w kreatywny sposób.
Zabawy w kodowanie wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i wnioskowania. Przedszkolaki bawiły się z wykorzystaniem maty, kolorowych kubeczków i obrazków. Grały w sudoku, ustawiały wieże zgodnie z podanym kodem, bawiły się z dyktandami graficznymi, wytyczały drogę do celu układając strzałki itp. Możliwości było wiele, a wszystko odbyło się w formie nauki przez zabawę.
Wysoce ważną cechę zabaw z elementami kodowania stanowi fakt, że trudności, które mogą pojawić się w ich trakcie, są przez dzieci traktowane raczej jako wyzwania, a nie jako problemy czy bariery. Ponieważ w trakcie zabaw z kodami dzieci koncentrują się na wyszukiwaniu rozwiązań (jednego lub wielu), wzrasta ich poczucie własnej wartości, czują się zauważane i doceniane, co w konsekwencji wzmaga i czyni bardziej efektywnym proces przyswajania przez nie informacji i rozwoju nowych umiejętności.
Opracowały:
p. Justyna Wojciechowska
p. Milena Pepel – Statkiewicz