W roku szkolnym 2020/21 realizowana jest innowacja pedagogiczna „Nasze wyzwanie – programowanie” dla uczniów klas IV-VI.
Głównym założeniem innowacji jest nauka podstaw programowania i kreatywnego rozwiązywania problemów z pomocą komputerów oraz z zastosowaniem metod i dostępnych narzędzi wywodzących się z informatyki. Celem innowacji jest nauczenie dzieci rozwiązywania problemów za pomocą dostępnych narzędzi, a gdy zajdzie potrzeba pokonywanie ograniczeń tych narzędzi dzięki pomysłowości, wytrwałości oraz wiedzy z innych przedmiotów. W I semestrze do realizacji innowacji został wykorzystany robot Ozobot, którego uczniowie programowali poprzez rysowanie. Jest to niezwykle atrakcyjne podejście dla dzieci, które uczy programowania i myślenia algorytmicznego. Do pracy z robotem została również wykorzystana platforma Ozoblockly.
Uczniowie również wzięli udział w inicjatywie edukacyjnej „Godzina Kodowania”.
Naukę programowania uczniowie rozpoczęli również w języku Scratch, który otwiera wszystkim początkującym programistom drzwi do ekscytującego świata. Tworząc projekty dzieci uczą się nie tylko pisania programów komputerowych, lecz także kreatywnego myślenia, systematycznego rozumowania, pracy zespołowej – umiejętności niezbędnych do osiągnięcia sukcesu. Każdy z uczniów pracuje na własnym koncie na platformie http://scratch.mit.edu. Uczniowie rozwiązywali problemy poprzez zabawę, gry oraz pracę zespołową.
Opracowała: Monika Skrzynecka