ZAKUPY MAMY - kształtowanie umiejętności liczenia.
Zabawa ruchowa: Rodzina Bałwanków.
Poznajemy monety i banknoty - zapoznanie dzieci z polską walutą.
Dzieci z grupy Ekoludki i Jeżyki po zapoznaniu się z monetami o nominałach: 1 zł, 2 zł, 5zł oraz banknotów 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100zł, 200zł, rozpoczęły zabawę w sklep.
- Kupujemy owoce, warzywa, zabawki - rozwiązywanie zadań matematycznych.
Dzieci dokonywały zakupu jednego produktu i przeliczały, ile pozostało im reszty. Porównywały wartość pieniędzy (1, 2, 5 i 10 zł), wprowadzenie przez nauczycielkę w temat rozmowy.
Pytania skierowane do dzieci:
– Mam 1 zł – czy to jest mniej, czy więcej niż 2 zł?
– Czy za 1 zł kupię mniej, czy więcej niż za 5 zł?
– Jak myślicie, co mogę kupić za 1 zł (ilustracje: jabłko, lizak, lody, bułka, długopis) i za 10 zł? (ilustracje: farby, szczoteczka do zębów, książeczka, lalka, bombonierka).
– Dzieci utrwalają i łączą obraz monety/banknotu z reprezentacją graficzną w formie napisu.
–Moneta-banknot – zabawa ruchowa: dzieci poruszają się w rytm muzyki. Gdy następuje pauza, dzieci na hasło „moneta” – klaszczą w dłonie, a na hasło „banknot” – podskakują.
Opracowała - p. Marzena Rychlińska