Herb PolskiLogo szkoły

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie
Sala gimnastyczna
Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw
Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw
Powitanie wiosny w Przedszkolu
Powitanie wiosny w Szkole
Koncert kolęd i pastorałek chóru szkolnego
Previous Next Play Pause
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wyszynie
Sala gimnastyczna Sala gimnastyczna
Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw
Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw Codzienne zabawy przedszkolaków na placu zabaw
Powitanie wiosny w Przedszkolu Powitanie wiosny w Przedszkolu
Powitanie wiosny w Szkole Powitanie wiosny w Szkole
Koncert kolęd i pastorałek chóru szkolnego Koncert kolęd i pastorałek chóru szkolnego

Obchody

17 marca uczniowie klasy VII wzięli udział w warsztatach promujących wiedzę matematyczną, zorganizowanych w ramach klasowych obchodów "Międzynarodowego Dnia Liczby ∏" oraz święta królowej nauk – MATEMATYKI. Tematyka warsztatów dotyczyła zastosowania jednej z najbardziej znanych liczb niewymiernych - LICZBY ∏ w różnych dziedzinach życia.
Liczba ∏ jest stałą matematyczną wyrażającą stosunek obwodu koła do długości jego średnicy.

Warsztaty miały formę pracy grupowej. Każda grupa w sposób aktywny i praktyczny realizowała zaproponowane działania. Warsztaty rozpoczęły się prezentacją multimedialną utrwalającą wiedzę na temat liczby ∏, jej historii i znaczenia w różnych dziedzinach nauki.

Podczas warsztatów uczniowie korzystali z technologii informacyjno-komunikacyjnej poszerzając wiedzę z zakresu zastosowania liczby ∏. Zadaniem uczniów było zeskanowanie kodu QR, pod którym ukryte były filmy edukacyjne. Taka forma pracy pobudziła do współpracy wszystkich członków grupy, której celem było szybkie, skuteczne i efektywne wykonanie zadania.

Wśród aktywnych form pracy zastosowano dwie metody poszukiwania liczby ∏, dzięki którym uczniowie w większym stopniu zrozumieli tę stałą matematyczną. Każda z grup mając do dyspozycji praktyczne przedmioty z życia codziennego dokonywała pomiaru obwodu koła do wyznaczenia liczby ∏. Po dokonaniu obliczeń uczniowie porównywali otrzymane wyniki z teoretyczną wartością liczby ∏. Duży entuzjazm i zaciekawienie wśród uczniów wywołało doświadczalne wyznaczenie liczby ∏ przy użyciu przyrządu do doświadczalnego wyznaczenia długości okręgu i liczby ∏.

Podsumowanie działań stanowiły "Wyzwania Ludolfiny, PI-Kodowanie" - tworzenie obrazu z wykorzystaniem liczby ∏.

Przeprowadzone warsztaty wzbudziły duże zainteresowanie uczniów, dały możliwość lepszego zrozumienia liczby ∏ i jej zastosowań.

Opracowała: p. Justyna Piotrowska

  • PILOTAŻOWE WDROŻENIE PROGRAMOWANIA
  • Lepsza Szkoła
  • Program Rządowy Aktywna Tablica
  • Myślę – Rozumiem – Wiem
  • Certyfikat Społecznie Zaangażowanej Placówki
  • Rok Szkoły w Ruchu
  • Owoce w szkole
  • Mleko z klasą
  • BezpieczneWakacje.pl
  • Ratujemy i Uczymy Ratować
  • Klub Bezpiecznego Puchatka
  • Dzień Bezpiecznego Internetu
  • Mazowiecki Kurator Oświaty
  • Lepszy start w edukacyjną przyszłość
  • Mamo! Tato! Wolę Wodę!
  • Akademia Aquafresh
  • Kubusiowi Przyjaciele Natury
  • Projekt Centres PSK
  • Trzymaj formę
  • Zachowaj trzeźwy umysł
  • Odpowiedzialny Kierowca
  • Akademia Profesjonalnego Nauczyciela
  • OPOWIEŚĆ O ŻYDACH POLSKICH
  • AKTYWNA EDUKACJA
  • CERTYFIKAT Instytucji Otwartej na Innowacje
  • CERTYFIKAT BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE 2015
  • Program eTwinning
  • Program Wiarygodna Szkoła Podstawowa
  • Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
  • Podziękowanie dla Szkoły od Pani Minister Edukacji Narodowej
  • Ogólnopolski program
  • Projekt edokluturalne przedszkole